Svar: Dagpleje - ked af det ved aflevering
18. september 2006
Alder:
9 mdr.
Kære Camilla
Ja det er simpelthen så hårdt og der er ingen tvivl om at "virkelighedens verden" nu er ved at gå op for Benjamin. Nyhedens interesse har lagt sig og så mandag morgen - det er slemt - for alle:o)
Jeg tror du gjorde det rigtige. Jeg er ret overbevist om, at hvis du var blevet, så havde du bare trukket pinen endnu mere ud. Mærker han at du vægrer dig ved at gå, så vil han slet ikke være det. Du kan således godt være der, hvis det handler om at han gerne vil vise dig noget og dele oplevelserne hos dagplejeren med dig, men hvis du gør det fordi du er på vej væk, så mærker han det med det samme.
Så selvom det er hårdt, så tror jeg det er vigtigt at I prøver at holde fast i at vinke farvel, så han også ser du går. Det er vigtigt at du ikke smutter ud af døren imens han er optaget af noget andet, for så er du pludselig væk. Han skal kunne sige farvel og vide at det er nu du går, også selv om det er hårdt.
Tal med dagplejeren om hvad hun tænker. Mon ikke hun kan aktivere ham og få ham på andre tanker ret hurtigt. Så kan I måske aftale at hun ringer, når han er faldet til ro, så du ikke ringer og kan høre han græder, hvor han måske 2 minutter efter ville være stoppet:o)
Det skal nok gå. Knus herfra.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske