Brev:
Skæl
18. september 2006
Alder:
7 mdr.
Skæl
Kære Helen
Min datter på snart 7 måneder, har i de første 3 måneder lidt voldsomt af skæleksem, og der gik på et tidspunkt streptokokker i det. Hun havde sår alle vegne. I alle led, bag ved ørene, ved næsen i panden og i hovedbunden. Jeg gik til behandling med hende hos en hudlæge gennem 5 gange og hun fik alt muligt hormoncreme/kortisonscreme. Det har klart hjulpet og hun har siden hun blev 4 måneder, haft en fin hud i hovedbunden uden sår.
Det jeg undre mig over, er at hun nu har skæl i hovedbunden og har haft det i et par måneder! Jeg har prøvet at behandle det med olie, som du har nævnt før, men det går ikke væk. Jeg kæmmer håret hver dag og oliere hendes hovedbund ind en gang om ugen, når hun kommer i bad. Man kan sagtens se hendes hovedbund og det ligner i mine øjne ikke arp, da arp efter min forståelse er et gult fedtet lag, som kan skrapes af når man kradser i det. Når jeg reder i det, kommer der en masse små hvide skælflager op og hovedbunden ser lidt tør ud. Hovedbunden kan dog sagtens ses og er ikke dækket af flager eller noget.
Jeg ved ikke om det er normalt at babyer har skæl, om det er normalt at have efter at have efterfulgt af skæleksem, og hvad gør man ved det, hvis der skal gøres noget ??
Det virker for mig lidt voldsomt allerede at bruge skælshampoo til så små børn.
Venlig hilsen
Anne