Brev:
Hvorfor sødmælk?
16. september 2006
Alder:
7 mdr.
Hvorfor sødmælk?
Hej Helen
Jeg har et spørgsmål ang. mælk, som jeg ikke har kunnet få afklaret ved at læse din artikel om børns behov for mælk.
Jeg, og nogle af mine veninder der har børn på samme alder som min datter Lea (7½mdr), har diskuteret lidt, hvorvidt det gør noget at bruge fx. minimælk i madlavningen til barnet?
Det er jo så små mængder mælk hun får i den forbindelse, alt hvad hun drikker derudover er mme (grøn allomin) og vand af glas/tudkop. Jeg er ikke glad for at bruge den grønne allomin i madlavningen, for det første synes jeg det giver en grim afsmag, og for det andet synes jeg mange gange det virker uoverskueligt at skulle til at stå og blande det oven i at jeg skal lave mad til et barn der tit er hysterisk og oppe og køre på den tid af dagen..
Hvad er det præcis der gør at det SKAL være sødmælk vi bruger, er det skadeligt at bruge de andre mælketyper, eller hvad? - Her i huset er både min kæreste og jeg temmeligt overvægtige og samtidig er økonomien pt meget stram, hvorfor jeg synes det er spild at købe sødmælk og minimælk, og så smide noget af det ud, fordi vi ikke får brugt det... Jeg har så også overvejet at fryse mælken ned og bruge den på den måde - det kan man vel godt?
Som sagt - Hvad er det helt præcist der er det saliggørende i sødmælk?
Ser frem til at høre fra dig.
Med venlig hilsen, Maia