Brev:
Mælk om natten, 6½ måned
15. september 2006
Alder:
6 mdr.
Mælk om natten, 6½ måned
Hej Helen
Lige et spørgsmål angående mælk om natten:
Min søn er 6½ måned og vejer 9,2 kg, så han er bestemt velernæret. Jeg har hørt at børn fra 6 måneders alderen efterhånden ikke behøver mælk om natten, men min dreng får, efter min mening, meget om natten.
Inden han kommer i seng kl 20, får han 200 ml. Kl 22.30 inden jeg går i seng får han 150, og igen kl 03.00 kan han nemt tage 150-200 ml. Så begynder han allerede omkring ved 6-tiden at give udtryk får at det er ved at være tid igen. Her får han ikke noget, og når han vågner kl 7, er han faktisk ikke forfærdelig sulten.
Vores dag:
7.00 vågner
7.30 Grød og vand
9.00 100 ml mme, sover 2 timer
11.30 120 ml mme
12.30 Grød/mos og vand
13.00 sover 1½ time
15.00 150 ml mme
16.30 sover ½ time
18.30 Mos og vand
19.30 200 ml mme, puttet til natten
22.30 150 ml mme
03.00 150-200 ml mme
Jeg har prøvet at vende spiseriet, så han får mere mælk om dagen, men det er svært at få ind i dagen, når han nu får 3 måltider grød/mos om dagen. Og så vidt jeg har forstået skal han have min. 750 ml mælk.
Men jeg vil gerne skære ned på det. Hvilken flaske vil være "nemmest" at fjerne eller fase ud. På et tidspunkt skulle han jo gerne være mælkefri om natten. Har du nogle tips til hvordan jeg gør det. Hvordan ser vores dag ellers ud, jeg syntes spiseriet fylder meget, kunne jeg måske også lave lidt om i det.
Desuden sover han stadig af h-til om natten, vågner hver time efterhånden, men her har jeg snart opgivet, efter at have kæmpet med det i ½ år. Mit mål er bare at han sover mere end 3 timer i træk inden han bliver 1 år.
Med venlig hilsen
Malene