Brev:
Kostfibre - dreng 10 mdr.
21. august 2006
Alder:
10 mdr.
Kostfibre - dreng 10 mdr.
Hej igen Helen
Mange tak for de sidste to svar du har sendt mig, jeg bliver klogere på ham for hver dag der går, det er super lækkert med lidt andre syn på sagen, når man er kørt fast. Vi kæmper stadig lidt med natteroderi, men jeg føler, at det er blevet lidt bedre, så det er nok som du siger, bare en periode fordi han møver så meget i sengen.
Jeg har endnu et spørgsmål, da vi stadig kæmper lidt med det rugbrød. Jeg har fundet noget nyt grov sandwichbrød fra Schulstad af mærket levebrød, og til min store forbavselse spiser Benjamin det faktisk med velbehag, ikke noget med at spytte ud eller blive ked, så jeg er bare så glad!!
Mit spørgsmål går på om jeg kan give ham det i stedet for bondebrød, set fra det ernæringsmæssige synspunkt. Du får lige næringsindholdet pr. 100 g.
Grov sandwichbrød:
Energi: 910 kj/(220 kcal)
Protein: 8 g
Kulhydrat 41 g
Heraf sukkerarter: 2 g
fedt: 2 g
heraf mættede fedtsyre 0,5 g
Kolesterol: 0 mg
Kostfibre 8 g
Natrium: 0,5 g
Udfra hvad jeg kan se, når jeg sammenligner sandwichbrødet og bondebrød er at, der i sandwichbrødet er dobbelt så mange kostfibre, og det er vel dem man skal kigge på??
Et lille spørgsmål til. Jeg går ret meget op i, at sørge for, at min søn ikke får en masse sukker via sin mad, men bliver lidt i tvivl, når der står i næringsindholdet "heraf sukkerarter". Jeg læste engang et sted at det var den mængde sukker som var tilsat produktet, altså ikke en naturlig sukkerform. Er jeg helt på vildspor her?
Kærlig hilsen
Camilla