Brev:
2 uger gammel dreng skriger hele tiden
16. august 2006
Alder:
0 mdr.
2 uger gammel dreng skriger hele tiden
Hej
Vores 2 uger gamle dreng skriger sig helt rød i hovedet efter hvert måltid.
Det virker (og lyder) som om han prøver at presse. Det kommer i bølger (indlagte "skrigepauser" på 3-4 min, hvor man lige når at tro at nu er det forbi) efter måltidet og kan vare flere timer. Hvad kan det være? Har hørt at nyfødtes tarme m.v. skal bruge lidt tid på at vænne sig til at skulle bearbejde føde, men jeg syntes det alligevel lyder så voldsomt når han græder sådan. Han får modermælk; ca. 6-8 gange i døgnet.
Vi har selvfølgelig prøvet at tjekke ble og temp. m.m. og alt virker ellers ok. Desuden har vi prøvet at massere rundt om navlen i urets retning samt at give ham en smule mild sukkervand med en 5 mL sprøjte. Intet ser ud til at hjælpe. Det skærer jo helt i hjertet, når intet man gør kan lindre ham....