Brev:
Mad, når mor skal til fest
30. maj 2006
Alder:
5 mdr.
Mad, når mor skal til fest
Kære Helen
Vores søn er nu præcis 5 måneder gammel. Jeg ammer ham stadig, men er så småt begyndt at lade ham få nogle få smagsprøver i form af grød.
Mit "problem" er, at jeg de næste to lørdage skal til fest. Den ene lørdag skal jeg til familiefest om aftenen og den anden lørdag skal jeg til bryllup, hvilket jo foregår det meste af lørdagen. Desværre kan vores søn ikke komme med, så mine svigerforældre skal passe ham begge lørdage.
Vores søn vil ikke tage flaske, har ellers forsøgt at amme ud, så det var mit mælk, der var i flasken. Jeg vil så gerne, jeg kunne lære ham at spise af flasken, da det vil være langt det nemmeste, når han skal passes. Det vil også gøre mig lidt mere tryg, hvis jeg ved at mine svigerforældre har en flaske, som de kan give ham, når han bliver sulten eller evt. skal trøstes.
Har du et forslag til, hvordan jeg evt. kan lære ham at spise af flaske? - kan jeg overhovedet lære ham det? Hvis jeg får ham lært at spise af flasken, tænker jeg på, om jeg evt. kunne give ham lidt vælling med eller modermælkserstatning? Hvad tænker du om det? Har du evt. et forslag til, hvordan jeg i forhold til mad skal bære mig ad om lørdagen, hvor vi skal til bryllup. Det er den dag jeg er mest bekymret for, da det drejer sig om så mange timer.
Håber meget på svar fra dig.
Mange hilsner "en mor"