Brev:
For hurtig mælk
30. maj 2006
Alder:
1 mdr.
For hurtig mælk
Kære netsundhedsplejerske
Min dreng er idag 5 uger og trives, er glad og tager gevaldigt på. Den sidste uges tid er han gået over til bare at have afføring ca en gang i døgnet. Jeg ammer ham og han har indtil for en lille uges tid siden spist op til 16-18 gange i døgnet, nu er der heldigvis blevet længere imellem. Om natten er det typisk kl. 00, 03, 05. Efter sidste natamning er han begyndt at vågne op med et vræl, vende og dreje sig og være utilpas for så at sove videre efter ca 20 min. I nat havde jeg kun 2 amninger, vrælene kom så efter 3. amning kl. 07. Igen her i løbet af eftermiddagen vrælede og vred han sig efter en lur og intensiv amning.
Jeg fornemmer at det irriterer ham at jeg siden han begyndte at spise færre måltider har haft så meget mælk, så det vælter ud og han ofte får det galt i halsen. Han selv og jeg forsøger at holde pauser under amningen. Nogle gange virker det som om der er lang vej til den fede mælk. Jeg spekulerer på om denne "voldsomme" amning giver ham maveproblemer.
Afføringen volder ham ikke store problemer, derimod lader det til at det er prutter som generer ham. Jeg gør hvad jeg kan for at han skal bøvse og det lykkes som regel. Kan jeg gøre noget for at komme hurtigere til den fede mælk?
Med venlig hilsen Tanja