Brev:
Sovevaner hvornår?
28. maj 2006
Alder:
1 mdr.
Sovevaner hvornår?
Hej Helen
Mange taler om sovevaner, men hvornår er det "normalt" at indarbejde dem bevidst? Vores Anders er 4 uger og han får lov til selv at styre, hvornår han skal have mad og sove. Det betyder at dagen jo ikke er helt struktureret, men personligt synes jeg de fleste dage går ok. Han tager sig godt nok nogle skrigeture om aftenen oftest omkring kl. 20-21 som varer 1-2 timer.
Dagen starter oftest omkring kl. 6-7 hvor han vågner og får mad. Derefter tager han sig en formiddagslur i ca. 3 timer hvorefter der er mad igen. Så sover han som oftest igen en lur på 2-3 timer og får mad når han vågner. Om aftenen sover han kun i 1/2-1 time ad gangen og fra omkring kl. 20 spiser han ofte med kun 1-2 timers mellemrum.
Han falder oftest i søvn omkring kl 22-23 om aftenen og sover til omkring kl. 3 hvor han får mad og bliver lagt igen og sover til omkring kl. 6
Det skal lige siges at han stadig bliver ammet fuldt ud.
Men mit spørgsmål er: skal jeg begynde at strukturer hans dag mere bevidst eller?
Kærlig hilsen Helle