Brev:
Udvikling og motorik 4½ mdr.
24. maj 2006
Alder:
4 mdr.
Udvikling og motorik 4½ mdr.
Hej
Jeg har skrevet før og fået gode svar, så nu prøver jeg igen.
Min dreng på 4½ måned er ikke begyndt at trille/rulle fra mave til ryg eller omvendt. Han vender sig om på siden men kommer ikke længere.
Han er en lille efternøler og har derfor været meget på arm og er det endnu, da der er mange der hele tiden vil holde ham. Derfor har han ikke været så glad for at ligge på legetæppet. Han er først lige så småt begyndt at række ud efter legetøj og daske til det. Han har fundet sine fødder og tager hele tiden fat i dem og putter dem i munden.
Vi har sunget og snakket meget med ham og han er super til øjenkontakt og pludrer løs.
...
Vi er blevet bedre til at "ligge ham fra os" og han er blevet bedre til at ligge på legetæppet og daske til legetøjet, men han elsker at være på arm og blive snakket med.
Selvom jeg er tredje gangs mor tænker jeg lidt over om han er godt med motorisk, måske fordi jeg sammenligner ham lidt med hans søskende. Det er dog også blevet påtalt af andre at han ikke kan trille endnu og at han var sen til at række ud/daske efter legetøj.
Jeg nyder min baby i fulde drag og elsker at have ham i armene og synge og snakke med ham. Men skal jeg til at øve noget mere med ham for at han ikke kommer helt bag af dansen?
Med venlig hilsen
Kærlig mor