Brev:
Tilknytning - 2 år
20. februar 2026
Alder:
2 år
Tilknytning - 2 år
Kære Helen.
Min datter er lige blevet 2 år. Hun er umiddelbart glad for sin vuggestue. Så snart hun kommer ind på stuen, accepterer hun selv at gå hen til en af de voksne, som hun er tryg ved. Jeg kysser hende inden og vinker. Hun græder aldrig og vinker ikke, men hun ser heller ikke glad ud, bare lidt neutral. Når jeg henter hende, vil hun gerne op til mig og ellers vil hun gerne vise mig legetøj og lign. I vuggestuen. Hun smiler ikke stort, når jeg henter hende og hun springer heller ikke i armene på mig. Jeg bliver helt bange for, om hun ikke er trygt tilknyttet.
Når vi er hjemme, vil hun meget gerne være sammen med os forældre og have kys og kram. Vi griner , leger og hygger os og hun prøver også mange grænser af. Når vi er ude nye steder, er hun i en periode hvor hun meget gerne vil være hos os forældre og det tager en del tid, før hun bløder op. Men når hun først gør det, render hun rundt og hygger sig. Vi er med hende, når hun har brug for det og forsøger ikke at presse på, men venter til hun er klar.
Hilsen mor