Brev:
Pudse eller puste næse - hvornår
18. februar 2026
Alder:
2 år, 5 mdr.
Pudse eller puste næse - hvornår
Kære Helen
Tak for dine altid gode svar! :)
Vores datter er nu lige knap 2.5 år og hun er (som alle andre børn i øjeblikket) voldsomt forkølet. Jeg synes vi konstant må ringe til vuggestuen og melde "barn syg" - det trækker virkelig tænder ud. Jeg går ud fra, at de smitter hinanden og det er derfor det er så voldsomt?!
Det jeg egentlig vil spørge om i dag er, hvornår hun kan lære at pudse næse. Hun forstår simpelthen ikke, hvad det betyder, når jeg siger "pust". Hun er faktisk begyndt at puste med munden, men det hjælper jo ikke rigtigt!
Hvornår kan børn forstå, at de skal puste med næsen, når de skal have pudset næse?
Kærlig hilsen
mor