Brev:
Sut - 23 mdr.
25. december 2025
Alder:
23 mdr.
Sut - 23 mdr.
Kære Helen
Min datter er 23 mdr og bruger sut, mest til trøst og når hun skal sove.
Hun bruger stort set ikke sut i vuggestuen, kun når hun skal sove eller er ked af det. Det samme derhjemme udover at hun nogle gange siger “sut sut” hvor hun ikke er ked af det, men bare gerne vil have sutten. Jeg er begyndte at sige, at vi ikke behøver sutten. Her kan man typisk aflede og finde på en leg og så glemmer hun den. Nogle gange bliver hun dog også ved med at sige sut og så får hun den typisk, fordi hun bliver ked af det, hvis hun ikke får den.
Måske er det for tidligt at begrænse brugen af sut? Det er jeg usikker på.
Hvad synes du er rigtig at gøre, når hun siger sut sut og bliver ked, hvis hun ikke må få den. Nogle gang tolker jeg det også som at hun har brug for tryghed og får kram og vi læser en bog i stedet for at tage sutten. Det hjælper typisk også.
Hilsen
en lidt forvirret mor