Annonce

Annonce

Brev:

Svedproblemer efter fødslen


28. januar 2025

Kategori:
Alder:
0 mdr.

Svedproblemer efter fødslen

Kære Helen

Så kom lillesøster til verden, og det er gået rigtig godt. Storebror er meget glad og meget kærlig overfor hende, det er så dejligt! :)

Jeg har dog fået det problem, at jeg sveder helt vildt meget. Det kan komme i løbet af dagen, nærmest som hedeture, som jeg forestiller mig at kvinder i overgangsalderen får; og så kommer det om natten, hvor det er meget voldsomt. Jeg vågner simpelthen af det, fordi jeg ligger drivvåd i sengen. Jeg har et par ...


Annonce

... gange været nødt til at stå op og skifte sengetøj, fordi det er så voldsomt. Det er virkelig slemt.

Jeg kan ikke mindes, at jeg havde det på denne måde med storebror. Jeg kan sagtens huske, at jeg kunne have det varmt f.eks. under amning, men jeg oplevede ikke at vågne op badet i så meget sved, som jeg gør nu.

Jeg er med på, at der sker hormonelle ændringer i forbindelse med graviditet og fødsel, men er det normalt at svede så meget?

Hilsen
mor til to

Læs Helens svar »



Annoncer

Sponsorerede artikler

Få det perfekte, glødende og sunde look med Skøn Skincare

Hvis du ønsker at nyde velvære og luksus uden parfume, er der heldigvis mange lækre produkter, der kan give dig denne oplevelse. Gravide, småbørnsforældre og personer med parfumeallergi har ofte problemer med at finde produkter, der giver velvære og luksus uden parfume. Her introduceres SKØN ...

Læs mere her



Forældre med børn på samme alder har også spurgt Helen Lyng Hansen om:

23. februar 2026 | Amning | 0 mdr.

Amning før og efter fødsel

Hej Helen Jeg er gravid med vores andet barn, og jeg skriver, fordi jeg gør...

Læs hele brevet og Helens svar


Annonce

Viden om børn:

Sygt barn

Det er altid svært at vurdere hvad et lille barn fejler, og er du i tvivl er det altid en god idé at kontakte lægen. Hellere en gang for meget end en gang for lidt.

De mest almindelige sygdomme hos børn er: Forkølelse, øjenbetændelse, mellemørebetændelse, lungebetændelse, maveinfektioner og skoldkopper.

Symptomerne er ofte: Manglende appetit, ondt i maven, opkastning og diarré samt feber.

Hvis det bliver nødvendigt at indlægge barent på sygehus er...

Læs mere i Babylex

Sushi til børn

Børn må gerne få sushi - men der er nogle ting du skal overveje:

- Fisken der bruges skal have været frosset ned til - 20 grader i mindst 24 timer. Der kan forekomme parasitter i fisk og disse dræbes ved frysning.

- Sushien skal fremstilles under hygiejniske forhold. Den bør spises samme dag som den er lavet og køber du den færdigpakket skal du være opmærksom på korrekt opbevaringstemperatur og holdbarhedsdato.

- Børn under 3 år må højst spise 25...

Læs mere i Babylex


Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Din e-mail adresse bliver hos os. Nyhedsbrevet udsendes ca. 1 gang om ugen. Læs mere.


Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusinde tak for dine fantastiske sider - det er dejligt at kunne skrive til dig, når man bor i Italien hvor der ikke findes sundhedsplejerske ;o)

Kærlig hilsner
Tanya fra Italien


Annonce