Brev:
Delvist ammestop 6 mdr.
2. december 2005
Alder:
6 mdr.
Delvist ammestop 6 mdr.
Hej Helen
Amningen har længe været kompliceret her i den lille familie, idet min søn siden han var 3½ måned ikke har været særlig glad for brystet og har haft perioder, hvor det virkelig har været en kamp at få ham til at amme. Kamp fordi han totalt nægter flaske og jeg derfor har insisteret på at fortsætte med at amme, så han fik sin mælk. Jeg har også skrevet en del til dig om problematikken før...
Nu er han så igen gået ind i en periode, hvor han går totalt amok, når jeg prøver at amme ham og nu kan jeg bare mærke, at jeg simpelthen ikke 'orker' mere. Jeg har kæmpet så længe, og amningen fungerer kun, hvis der er absolut ro og når han er meget træt. Det betyder, at vi sjældent kommer ud og laver noget i løbet af dagen, for så vil han ikke ammes. Og han er så gammel nu, at jeg kan mærke på ham, at han måske trænger til at blive stimuleret lidt mere end bare at tøffe rundt her. Og det gør jeg nok efterhånden også.
Han er 6 måneder i dag og er begyndt på skemad for to måneder siden, som jeg blander lidt mælk i. Så er det ikke OK, hvis jeg holder op med at amme ham om dagen nu? Jeg planlægger at tilbyde ham brystet, men siger han nej - altså skaber sig, så er det også helt fint. Så bliver han promte fri!
Jeg ammer ham som regel ukompliceret ved sengetid og igen kl. 23 og klokken 05-06. Kan det så ikke bare være nok og resten af kop og evt. tudflaske? (Han er ikke så god til det, men lidt kommer der da ned... han bliver vel bedre).
Jeg ved godt, at han måske ikke får dækket hele sit mælkebehov i en periode... men jeg kan bare ikke klare det mere.
Bedste hilsner.... mor