Brev:
Opstart af skemad/overgangskost
23. oktober 2018
Alder:
5 mdr.
Opstart af skemad/overgangskost
Hej Helen,
Jeg vil høre, om du vil give et råd med på vejen mht. Skemad/overgangskost til min søn, der lige er fyldt 5 måneder.
Jeg har nu i nogle uger givet ham majs købegrød enten om formiddagen eller om eftermiddagen. Jeg ved ikke om det er bedst at give det på samme tidspunkt hver dag, så det ikke nogle dage bliver formiddag og andre dage eftermiddag? Jeg giver grøden 1-1,5 time inden flaske med modermælkserstatning - er det ok eller skal han helst have mælk lige efter grøden?
Han spiser nu en halv dl, og jeg ved ikke om jeg skal tilbyde en hel dl, eller om jeg skal indføre endnu et måltid i løbet af dagen. Hvad tænker du?
Har du et forslag til en plan for, hvordan jeg kan komme videre med skemad/overgangskost? Hvor hurtigt jeg skal gå frem, og hvad jeg må give? Og hvornår jeg skal trappe ned med flaskerne. Som det er nu giver jeg modermælkserstatning hver 3. Time, også om natten.
På forhånd tak.
Med venlig hilsen
En mor