Brev:
Hvor varmt må det være, når de små sover ude?
20. september 2013
Alder:
4 mdr.
Hvor varmt må det være, når de små sover ude?
Hej Helen
Lige igen et hurtig spørgsmål.
Da vi jo bor i de varme lande (Qatar), går mit spørgsmål på hvor varmt det må være for at vores søn må stå udenfor at sove?
Lige nu er der en fugtig varme og omkring 40 grader og han er meget lidt ude, det er nærmest fra bil og ind eller korte gåture efter solen er gået ned. Men jeg SAVNER snart at komme ud og der er snart udsigt til tør, køligere luft. Dvs ca 35 grader.
Han er jo ellers sund og rask og spiser godt (får 100% flaske) og vejer nu 8,3 kg. Jeg er selvfølgelig klar over at han ikke må stå i direkte sol, dvs i skygge. Jeg er klar over han skal tilbydes kogt afkølet vand og jeg tager ham også i poolen for at afkøle ham. Samt det jo ikke handler om at vi skal være der i timevis, jeg tænker max to timer.
Jeg vil gerne forsøge at gøre det i hans vågne tid, men da han stadig sover som vinden blæser og jeg ikke altid kan smide alt i hænderne når han "pludselig" er træt, fordi vi har vores store pige, så syntes jeg det kunne være rart han ville kunne stå nede ved poolen.
Det skal siges det er et forholdsvist luftigt sted, kunne ALDRIG finde på at trække stofble hen over barnevognen og jeg tænker han bare skal ligge i ble.
Mit spørgsmål er. Hvad tænker du om alt dette?? Er der, som med kulde og tåge, en grænse for hvor varmt det må være. Ønsker nok i virkeligheden nogle tommelfingerregler :)
Med venlig hilsen
En med et solbeskinnet luksusproblem ;)