Svar: Sovevaner - pludselig ændret
2. november 2004
Alder:
5 mdr.
Hej
Hvad vil det sige at Emilius skriger indtil han får sin vilje? Handler det om at han vil ammes, eller tages op, har brug for tryghed, at blive vugget, - hvad er det som får ham til at falde til ro?
Jeg tænker at det måske er her du skal finde årsagen.
Du skal naturligvis også overveje om det er hans ører, som pludselig gør ondt. Et barn som pludselig reagerer med gråd, når det bliver lagt kan godt have mellemørebetændelse. Er han forkølet?
Det kan også handle om tryghed på den måde at det kan hjælpe ham at have en spilledåse hængende eller en stofble, en bamse eller lignende ved sit ansigt. Det kan være med til at give ro.
Fortsat held og lykke med ham.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske