Brev:
Mælkemængde - 5 mdr.
20. oktober 2004
Alder:
5 mdr.
Mælkemængde - 5 mdr.
Hejsa
Min søn er 5 1/2 mdr, vejer ca. 10 kg og måler 74 cm.
I løbet af et døgn får han følgende at spise:
kl. 5.30: 150ml mme
kl. 8.30: 1 dl risgrød (industrielt) m. frugtmos
kl. 12.30: 1 dl majsgrød (industrielt) m. frugtmos
kl. 16.00: 100ml mme
kl. 19.00: 1 dl kartoffelmos m. grøntsagsmos (hjemmelavet tilsat 50ml mme)
For tre uger siden introducerede jeg det trejde skemåltid, idet han var begyndt at vågne om natten. På dette tidspunkt fik han 3 x 200ml mme + 2 x 1 dl grød, altså ca. 800ml mme i døgnet. Siden jeg introducerede det trejde skemåltid er han blevet mindre og mindre intereseret i mme på flaske, han leger med sutten i munden eller bliver direkte gal og skriger.
Han spiser faktisk kun 100-150 ml mme to gange i døgnet og kommer samlet op på ca. 500ml mme (incl mme i grød og kartoffelmos). Jeg er i tvivl om hvorvidt han får nok mælk i løbet af døgnet.
Han er en glad dreng også i mellem måltiderne. Han er glad for skemåltiderne som let glider ned, tilbydes endvidere mælk af kop til måltiderne, hvilket han dog ikke drikker særligt meget af.
Får han nok mælk i løbet af døgnet? Har du forslag til hvordan jeg kan undgå, at han bliver gal på flasken, han kan jo ikke undvære den endnu?