Brev:
Dagsrytme - 5 mdr.
20. oktober 2004
Alder:
5 mdr.
Dagsrytme - 5 mdr.
Hej igen
På fredag er min datter 5 mdr. og det går rigtig godt. Vi er kommet ind i en rytme og det gør altså hverdagen noget nemmere. Men engang imellem så sker det jo at hun sover lidt længer om morgen eller andet, så tidspunkter på måltiderne og søvnen bliver skubbet.
En normal dag ser sådan ud:
Vågner første gang mellem kl. 5 og 6 og får NAN1 (jeg ammer ikke). Ca. 7.30 står vi op. Ca kl. 9 får hun flaske igen og sover bagefter ca. 1,5 time. Mellem 12 og 13 får hun grød og ca. 50ml NAN1 og sover 1,5 time igen. Omkring kl 15 og 16 får hun mos og NAN1 og sover næsten en time bagefter. Resten af dagen er hun træt og ugidelig så hun får flaske (ca. 200 ml.) inden hun skal sove og det er alt fra mellem 18.30-20.00 hun kommer i seng. Afhængig af hvor længe vi kan holde hende vågen.
Hun har et meget godt sovehjerte. Og så sover hun natten ignnem. Har hun ikke spist så meget til aften så får hun igen kl. 21.30 hvor vi bliver nødt til at vække hende. Hun sover staks videre bagefter.
Mit spørgsmål er så: skal man gå efter hvad tid hun plejer at sove og spise eller efter hvor lang tid der plejer at gå imellem, når dagen ikke starter som den plejer?
Jeg ved godt at alt ikke skal gå efter klokkeslæt, men man snakker jo meget om at det er vigtigt med regelmæsighed og dagsrytme, men det hele kan jo også let blive skubbet og så bliver det jo ikke som det plejer.
Hvordan gør man det nemmest?
Tusind tak for denne brevkasse og dine gode svar:-)
Venlig hilsen Camilla