Brev:
Ked når han skal spise
18. januar 2013
Alder:
4 mdr.
Ked når han skal spise
Kære Helen
Tusind tak for dine tidligere besvarelser de var meget behjælpsomme!! Jeg skriver fordi vi fortsat har store problemer med både Oskars mad og søvn ;-(
Han har den seneste uge været meget ked af det når han skulle spise, når jeg tilbyder ham flasken sutter han i 2 sek og vender hoved væk og græder dette kan han gøre en del gange før det virker som om det går op for ham at han er sulten. Det er meget hårdt da vores madstunner er blevet til en kamp. Han virker sulten men nægter flasken. Han har altid været madglad og spist med fryd, så jeg forstår ikke hvorfor denne udvikling? jeg er også bange for at han ikke spiser nok. Han har altid taget fint på og været i trivsel, men nu ser dagene ca. sådanne ud:
6.30-7.00 spiser 150 ml
10.00 spiser 150 ml
12.30 spiser 85 ml
15.45 spiser 55 ml
18.30 spiser 155 ml
21.00 spiser 165 ml
22.30 spiser 85 ml
00.30 spiser 55 ml
02 spiser 15 ml.
03.30 spiser 65 ml.
04.30 spiser 20 ml
Som du tidligere skrev så kan børn i Oskars alder komme ind i en dårlig rytme med at slatspise og slatsove. Men selvom jeg så vidt muligt prøver at skabe en rytme hvor han sover 3 lure dagligt går det altid i vasken da han max sover 45 min ad gangen med mindre jeg går i 2,5 time med barnevognen. Der til kommer mit problem at jeg har svært ved at få ham til at spise inden vi skal gå og hvis han gør spiser han meget lidt, så derfor vågner han også hurtigt igen. Vi er også meget aktive med ham om dagen, så vi prøver at "trætte" ham mentalt og fysisk, men stadig unden held ;-( vi holder os også til et fast sengetidspunkt hvilket er kl 21 + - en halv time, og så står han også op ca. kl. 7.30-8.00 men dette hjælper heller ikke til bedre spise og søvn rytme.
Vi er også kommet ind i en meget dårlig rytme med at han sover i vores seng mellem os, selvom vi om aftenen putter ham i egen seng efter bad, massage, svøb, og natflaske (hvis han gider spise den) han vågner med 1,5 til 2 timers mellemrum og kan ikke komme videre i hans søvn .. selvom jeg prøver at kærtegne ham, syyyhhh osv hjælper det kun hvis jeg tager ham op i favnen og derefter ligger ham igen. Men omkring 00-30 -02.00 tiden nægter han at blive lagt. så til sidst opgiver jeg pga. mangel på overskud og søvn og så kommer han hen i vores seng .... så nu ved jeg simpelthen ikke hvad jeg skal gøre??
Kan du på nogen måde hjælpe os til en bedre mad og søvn rytme?? er ved at være meget desparat!
Venligste hilsner
Lina!