Brev:
Er amningen ved at være slut?
13. august 2004
Alder:
3 mdr.
Er amningen ved at være slut?
Hejsa
Jeg ammer min søn på 11 uger fuldt ud. Han får dog lige 1-2 flasker, 120 ml, kamillete i disse varme dage.
Om eftermiddagen og om aftenen syntes jeg ikke der er så meget mælk til ham. Han bliver hurtig sur og forlader brystet. Han vil gerne spise, da han med det samme igen søger til brystet. Jeg har prøvet at se om jeg kunne trykke lidt mælk ud, og der kommer næsten igenting.
Han sover godt, syntes jeg. Han bliver lagt i seng omkring 22 tiden og sover til kl. 7. Hans bleer er meget våde. Men i den sidste uges tid har han ikke haft afføring.
Mit egentlige spørgsmål er om jeg skal give ham en supplerende flaske om aftenen, eller jeg bare skal blive ved med at tilbyde ham brystet og han kan ligge og sutte det ud han kan.
Han vejede 4090 g og var 54 ved fødslen. Da SP var her sidst (7½ uge gammel) vejede han 5600 g og var 62 cm.
Venlige hilsner
Kirsten