Brev:
Madplan - ville gerne kunne starte med havregrød?
2. maj 2011
Alder:
6 mdr.
Madplan - ville gerne kunne starte med havregrød?
Hej Helen,
Vores datter på lidt over 6 måneder er godt igang med skemad og har primært fået risgrød/så småt havregrød og grøntsags/kartoffelmos.
Måltiderne og dagen ser nogenlunde ud som følge:
Kl. 7 vågner og får bryst
Kl. 8.30/9 en lille lur på ca en time
Kl. 10.30 får havregrød eller anden grød + evt. amning
Kl. 11.30 - 14 middagslur
Kl. 14.30 Amning
Kl. 16/17 evt. en lille lur på typisk en halv time
Kl. 18 aftensmad i form af grøntsags/kartoffelmos.
Kl. 20.30 amning og lægges i seng, hvor hun sover til næste morgen, nogle nætter vågner hun dog en gang eller to og vil have sutten. Det skal siges hun falder i søvn med sutten om aftenen. ved ikke om det er så godt? eller vi skal se om vi kan vende hende til at falde i søvn uden og derved måske kan undgå at skulle op og gi sut fordi hun græder lidt.
Jeg ville gerne at vi kunne starte dagen med havregrød om morgenen men i og med hun sover igennem og jeg formentlig har rigtig meget mælk så vågner jeg hver morgen op med et par godt fyldte bryster hvor det mest af alt er en kæmpe lettelse at få ammet.
Jeg skulle vel gerne op på 3 skemåltider om dagen men som det er lige pt har vi kun to, og er groet lidt fast i havregrød til formiddag og gulerød eller broccoli mos aften (er så småt begyndt at mose det med gaffel istedet for blender), men stadig kræver hun vel også et vis antal amninger om dagen som minimum.
Jeg kan af tidligere breve se at du anbefaler appelsinbåde mv i løbet af dagen, så udfra vores døgnrytme kan du da være behjælpelig med en god og nærende madplan og nogle forslag til hvad maden ellers kan indeholde, så hun får smagt noget forskelligt.
Venlig hilsen
Marie-Louise