Brev:
Brunt brød / Hvidt brød
21. maj 2009
Alder:
16 mdr.
Brunt brød / Hvidt brød
Hej Helen,
Jeg er i lidt af et dilemma vedr Nicholas morgen sandwich i hans vuggestue. Jeg laver som regel hans sandwich af brunt toast brød med smøreost og nogen gange lidt marmelade. Indtil for en måned siden spiste han fint brunt brød, men nu vil han ikke længere ha sin egen sandwich, men en af de andre børns sandwich som er af hvidt brød. Han skriger og græder indtil han får det, og da den anden dreng som regel ikke spiser hele sin sandwich, giver de resten til Nicholas som smasker den glædeligt i sig. Han sidder og spiser drengens krummer indtil han får hans sandwich. Personalet har givet hint til at jeg skal give ham hvidt brød og det har jeg så prøvet. Men det går mod min overbevisning.
Jeg synes det er lidt tidligt at opleve "gruppepres", forstået på den måde at man bliver "tvunget" til noget, man ikke synes om fordi alle de andre forældre åbenbart ikke har et problem med at deres børn får hvidt brød. Synes der er rigtig mange forældre der giver deres børn ting som jeg ikke kunne drømme om at give Nicholas med i madpakken, men frygter lidt situationen på længere sigt at han sidder der med alt det sunde som den eneste medens de andre guffer lækre ting i sig.
Har prøvet at lave sandwichen med en skive hvidt brød og en skive brunt brød, men det passede ikke herren :)
En anden ting er at han rent faktisk helst vil ha den anden drengs sandwich. Selv mine sandwich i hvidt brød med samme ost er ikke lige så gode som den anden drengs. Min mand lavede sandwichen i morges, så afventer spændt om han spiste den i dag eller stadig ville ha "vennens" sandwich...
Hvad er din mening om denne her situation? Hvor meget skal man give ind for at ens søn ikke skal føle sig udenfor (tænker mere når han bliver ældre og forstår mere?)
På forhånd tak for dine gode råd.
Knus
Pia