Brev:
Putte til natten
20. maj 2009
Alder:
4 mdr.
Putte til natten
Hej Helen
Min søn på 4 og en halv måned, er meget ked af det når han bliver puttet om aftenen. Vi har tidligere haft problemer med at han ikke ville sove om dagen, men i disse uger går det meget bedre.
Men nu har problemet så rykket sig til om aftenen. Vi har i over en måned haft et ritual hvor han bliver skiftet, kommer i nattøj, jeg synger for ham, han siger godnat til far, bliver ammet og får flaske. Sædvanligvis sover han eller i hvert fald næsten, når jeg ligger ham ind i sin seng. men de sidste dage er han ikke faldet i søvn ved mig, og jeg har lagt ham vågen ind i seng. Der har også været dage hvor han faktisk sov, men vågner efter en halv time, og råber og græder.. Vi går ind til ham og giver ham sutten mange gange... og tager ham op og trøster ham når han bliver alt for ked. Men lægger ham tilbage i sengen inden han sover.
Dette har de sidste dage tager to timer hver dag! Vi overvejer om vi putter ham for tidlig? det er ca. kl 19 - 19.30 vi lægger ham, men han sover jo så først kl ca 21....
han sover mest først på dagen, og den sidste lur er kun ca en halv time, hvis overhovedet vi kan få ham til at sove sidst på eftermiddagen. Det er omkring kl 16-17.
Eller er han bare stædig, og er blevet vant til at blive lullet i søvn hos mig?
Gode råd er velkomne!!!!