Brev:
Middagssøvn og ble
20. maj 2009
Alder:
2 år, 9 mdr.
Middagssøvn  og ble
Hej Helen!
Jeg havde meget glæde af din brevkasse, da vi lige havde fået vores søn. Han bliver nu 3 til august og nu har vi brug for et råd omk forskellige ting.
Han skal starte i børnehave til august og gælder sig meget, han har altid været lidt fremme af sin alder, med at gå, snakke, og vi kan begynde at mærke at han har brug for noget andet stimulans.
Det jeg er i tvivl om er hvordan vi sløjfer hans middagslur.
Han har aldrig været den som har sovet dagen væk eller natten :o)
Men det køre godt ang natten. han kommer i seng 19.30 -20.00 og vågner 6.00 ca.
han sover 1½ time til middag.
vi kan mærke at han ikke er så træt mere om aften og er begyndt at vågne tidliger og tidliger.
så vi tror det er ved at være tiden til at sløjfe middagsluren. Men hvordan.
Vi har også snakket om det at bruge ble.
Vi snakker en del om at han skal sige til når han skal tisse eller lave stort. Han siger det somregel lige når han har tisset i bleen. En gang har det lykkes ham at sige til før og vi roste han og han var så stolt.
Hvordan griber vi det an???
Håber du kan hjælpe os med et råd
Venlig hilsen
Britta