Svar: Min søn på 1 år har kun 2 tænder
2. juni 2003
Alder:
12 mdr.
Hej Mette
Det er helt i orden at din søn kun har to tænder. Der er store individuelle forskelle på, hvornår børn får tænder. Hvis man spørger tandlægerne, er det ikke en fordel at få tænderne tidligt, tværtimod.
Hans gummer er hårde og han vil sagtens kunne spise almindelig mad, selv om han endnu ikke har så mange tænder. Så du må væbne dig med tålmodighed. Mon ikke du eller hans far har fået tænder sent?
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske