Brev:
Spisning - 4 mdr.
27. december 2008
Alder:
4 mdr.
Spisning - 4 mdr.
Hej Helen
Hermed endnu et spørgsmål om mad:)
Vores datter er nu lidt mere end 4 måneder. Jeg startede med at give en flaske mme til natten for en lille måned siden, og det har efterhånden udviklet sig til at hun nu får halv af hver i løbet af dagen.
Men jeg synes at hele dagen går med spisning. Det er ikke fordi hun spiser meget, for jeg er nærmere bekymret for om hun får nok.
Hun tager meget lidt ad gangen, og jeg ved ikke præcist hvorfor, men tror det til dels har noget at gøre med at hun ikke er god til at trække vejret gennem næsen samtidig med, så hun sluger store mundfulde og bliver ved til hun ikke har luft til mere, og så græder hun, og der går noget tid før hun vil tage noget igen - og så er det den samme historie.
Jeg har ikke længere mælk nok til at mætte hende, så derfor supplerer vi stort set alle måltider med flaske - derfor synes jeg vi bruger det meste af dagen på at give hende mad - og alligevel er det ikke store mængder der ryger ned.
I dag er et eksempel hvor hun har fået hos mig tre gange (svarende til ca. et halvt måltid pr. gang) og herudover har hun spist ca. 250 ml, men det er jo ikke meget fordelt over en hel dag - vi stod op kl 09 og klokken er 18.30 nu
Jeg ved ikke om der findes en måde at gøre det nemmere for hende (og for mig)
- har du noget forslag?
Godt nytår!!
Elisabeth