Brev:
Hård mave - 5 mdr.
21. april 2004
Alder:
5 mdr.
Hård mave - 5 mdr.
Hej
Vi har en datter på 5 mdr. Hun vejede for 14 dage siden 5.5 kg, 58 lang (født 6 uger fortidlig). Hun spiser sådan i løbet af dagen:
Kl. 7 vågner
kl. 7.30 grød med frugtmos, 1dl modermælk af snapseglas
kl. 9 ammes, puttes i barnevogn
kl. 12.30 vågner, grød med frugtmos, 1dl modermælk af snapseglas
kl.14-14.30 ammes, puttes i barnevogn
kl.16-16.30 vågner
kl. 17 ammes
kl. 18.30 kartofler med gulerødder, 1dl modermælk af snapseglas
Hen på aftenen lidt kamillete 50-100ml
kl 20.30 ammes
kl. 21 sover til hun bliver vækket kl 7
Hvis hun skulle vågne om natten får hun bryst
Min mødergruppe siger hun er et pragt eksemplar og deres børn sover ikke så meget.
Har været vores søns bog igennem, hans rytme var den samme. Han er nu 2 1/2 år og har meget glæde af at lillesøster sover, når han er vågen og hun er så vågen, når han sover.
Jeg mener det er vigtig at have mor lidt for sig selv og så være allesammen sammen om aftenen.
Så er det endelig at spørgsmålet kommer!
Hvorfor har hun hård mave, hvad er det vi gør galt? Vores søn Jonas har stadig meget hård mave og har altid haft det (får laktolose hver dag 5 ml aftalt med vores læge)
Min mand har også haft meget hård mave som barn.
Vi spiser sundt og groft, drikker meget vand, kun minimælk om morgenen, meget aktive alle går til gymnastik, svømning, lange gåture, er altid ude at lege i haven.
Må hun få sveskemos nu?
Jonas kan spise et helt glas uden det virker! + figenstænger
Har prøvet ingen mælk 1 mdr, ingen hvedemel 1mdr, zoneterapi.
Vores børn er altid meget glade og græder aldrig, med mindre de skal af med afføring!
Får josefine nok væske? Vi vil gerne i gang med sutteflaske om aftenen, men hun hader sutter og sutteflasker (Jonas bruger heller ikke sut), trøster sig med lille sutteflaske med vand i.
Kærlig hilsen
Andi