Brev:
Kost og ernæring - 6 mdr.
21. april 2004
Alder:
6 mdr.
Kost og ernæring - 6 mdr.
Hej Helen
Jeg har to spørgsmål:
1)Hvornår kan man forvente at ens barn sover igennem og hvor mange timer er det?
2)Hvordan kan jeg være sikker på at mit barn får den rigtige næring og væske nok?
Min søn er næsten seks måneder og godt ti kg. Jeg ammede ham fuldt i tre måneder og tilbød bryst ved enhver given anledning de følgende halvanden mdr. senere. Jeg sluttede da han var knap fem mdr. Han får grød fire gange dagligt af ca 100. ml. vand, med tre skeer MME, lidt frugt og grødpulver. Og vil oftest ikke have flaske selvom jeg tilbyder ham den først. Han drikker ca. 2 gange 150 ml. MME om natten, kl.23.30 og kl.4.30. Han sover fint ellers og fra kl. 19.00 - 6.00. Hans afføring er blevet lidt tyndere efter han er begyndt at spise mere frugt, før var den lidt som modelervoks.
Tak for din tid
Med venlig hilsen
Gitte Selberg