Brev:
Mad , mad og atter mad ...
10. november 2008
Alder:
5 mdr.
Mad , mad og atter mad ...
Hej Helen... :-)
Nu skrive jeg IGEN! hehe....
Tak for rådene sidst... :-)
Agurke ringen er hun helt tosset med, og jeg er begyndt at kunne få lidt mere i hende på een gang (omkring en 10 SMÅ skeer), men når hun vender hovedet første gang væk fra maden, og jeg så giver hende noget at drikke, så vender interessen ikke tilbage igen, kan måske få 2 ekstra skeer ind, også ik mere..... hun kniber læberne meget bestemt i, og får jeg hende til at grine, og så evt snige en ske ind i munden, slår hun skeen væk, og ser sur ud! hehe (bestemt dame er hun!)
Mit største problem er dog morgenerne stadigvæk, jeg kan hverken få vådt eller tørt i, det starter kl 5.00 hvor jeg går ned og laver en flakse til hende, og prøver at tilbyde hende den i søvne, men hun afviser, så prøver jeg igen en halv time senere, stadig afvist, og igen en halv time senere, så er hun begyndt at vågne kl 6.00 halv syv... der tilbyder jeg hende igen flasken, men hun nægter stadigvæk.... (sidst hun så spiste var ved midnats tid ca. en 100ml)
så står vi op, den lille dame er meget glad, og hygger sig, lader slet ikke til at være spor sulten, hun får en ren ble på, og beholder natdragten på, jeg laver morgenmad til os begge, og vi sætter os til bords, hun får (eller tilbudt) risgrød, eller hirsegrød med evt hjemmelavet pæremos, fersken, sveske, blomme osv.
Jeg VED hun kan lide det, hun har spist det med velbehag før, og hun gider godt tage skeen i hånden selv og putte den i munden lidt... men kan HØJST få 2 skefulde i hende, og vand gider hun heller ikke ha, og mælk af kop gider hun SLET ikke!!! så snart hun finder ud af der er mælk i koppen gider hun ik ha mere (har prøvet forskellige mærker, og også med vanille pulver i, som min egen SP foreslog i sin tid) ....
Hun bliver træt omkring kl 9.00, hvor hun bliver tilbudt flaske igen, og der nægter hun stadigvæk, også på senere tidspunkt på formiddagen kan jeg ikke en 100ml i hende...
Det frustrer mig SÅ meget, fordi hun har ALDRIG spist det hun skulle... og for tiden spiser hun omkring en 400ml på et døgn. og kan simpelthen ik lokke mere i hende... og ville bare ønske vi havde en rytme med mad til hende, men det er SÅ svært at få, når hun ik gider spise... :-(
Har været til lægen, og hun er sund og rask siger de...Hun er jo også en glad lille pige for det meste, dog et MEGET stort temperament, en lille skrigebalon til tider... hehe... :) men ellers smilende og glad, vender ruller og drejer, snakker på livet løs, og vejer 7,2kg og er 67lang... dog er hendes vægtkurve faldet... Er bare ved at være så ked af at hver gang der skal spises om det er mos, grød eller mælk, så er det en kamp...
Det skal lige siges at ved frokost tid, og aften er det lidt lettere, der er hun ivrig for at få mad de første små 10 skeer, også gider hun heller ikke mere!
En sidste ting er mht den plan du har lavet for mig, er igang med at prøve at køre den ind, og det virker fint.... udover at jeg ikke kan forstå, at hun kun skal ha 2 lure om dagen, kan det passe, hun sover fra 9.00 til 11.00, og bliver igen lagt kl 13.30 +, - .... og sover til kl 15.00, også kan jeg ik se flere lurer i dit skema... vi spiser så kl 17.00 her hjemme, ellers er Liv AAAAAAAAAAALT for træt, hun bliver nu lagt mellem kl 18.00 og 19.00 der kan hun ikke holde sig vågen mere....
Med venlig hilsen
Line