Brev:
Kost - problemer med at spise helt fra starten
26. september 2008
Alder:
5 mdr.
Kost - problemer med at spise helt fra starten
Hej Helen
Jeg ville hører om du har nogle råd til mig og min datter Karla. Karla er knapt 5 måneder.
Vi har haft store problemer med at spise, faktisk helt fra starten. Jeg fødte under strejken, og blev derfor sendt hjem 3 timer efter jeg havde født, hvilket var virkelig hårdt, dels fordi vi ikke lærte at amme rigtigt, hvilket også resulterede i at vi blev genindlagt 2 dage efter fødslen da Karla jo ikke havde fået noget mad, det hjalp desværre bare ikke så meget, jeg fik stukket en ammebrik i hånden og så kunne jeg ellers prøve mig frem derfra.
Vi fik vores første besøg af vores sundhedsplejerske da Karla var 2 måneder og har siden da haft en del besøg da vores sundhedsplejerske er helt enig med os i at Karla ikke er særlig stor, og gerne vil have at hun tager mere på.
Karla vejede 3.774 og var 53cm lang da hun blev født og er nu vejer hun 5.600 og er 64cm så hun er ikke så stor
Jeg stoppede med at amme da hun var 3 måneder og gik over til erstatning + min udpumpede mælk (er dog stoppet med at pumpe ud for godt en måned siden) - så nu er vi på udelukket modermælkserstatning.
På en god dag spiser hun 600ml erstatning og vi er helt nede på at hun spiser 300-400ml andre dage
Jeg prøver at tilbyde hende mad hver 3. time, om natten sover hun godt og hele natten, hun bliver puttet mellem 19-19.30 jeg giver hende et måltid inden jeg selv går i seng kl23 og så vågner hun omkring kl6.30 og får mad igen.
Vi har prøvet at begynde på noget grød, men jeg er stoppet igen efter at have prøvet i 2 uger, hun synes det er sjovt men virker umiddelbart ret uinteresseret i selve grøden. Så jeg tror ikke hun er helt klar endnu.
Karla virker som om hun trives, hun er glad, har rigtig godt kontakt til os, kan lide at ligge og lege selv, er helt fantastisk når hun ligger på maven og ligger gerne mellem 10-20 min. på maven uden at brokke sig.
Har du et godt råd til hvordan vi kan få hende til at spise mere?
Jeg synes jeg prøver og prøver, men det hjælper ikke rigtigt mad at få mere mad i min lille trold!!
God weekend,
Venlig hilsen Stine*