Brev:
Amning før skemad
19. september 2008
Alder:
4 mdr.
Amning før skemad
Hej Helen
Så er jeg på banen igen :)
August er blevet 19 uger og trives godt, syntes vi:) Det ses i hvert fald tydeligt på hans vægt og længde som nu er over 8kg og over 70cm lang. En rigtig kraftkarl, ja, men det er godt fordelt, så vi syntes ikke han er for tyk eller noget.
For lidt over en uge siden, syntes jeg han begyndte at spise rigtig meget og nogen nætter var jeg oppe og give bryst mere end to gange, hvad jeg ellers er vant til. En nat husker jeg tydeligt, da jeg var oppe hele 6 gange :( Så vi besluttede at, nu var han klar til skemad, eller vi ville i hvert fald lige prøve om det hjalp på hans stigende sult.
Han mæsker det i sig :D Allerede fra start var han rigtig god til at åbne munden og tage skeen. Vi er startet med hirsegrød, og det kan han i hvert faldt godt lide :) I starten var jeg meget i tvivl om hvor meget han skulle have, siger han selv stop?
Nu får han ½dl om morgenen og ½ dl om aftenen, men jeg fornemmer han sagtens kunne spise mere end det. Men problemet er, at når han feks. Lige har sovet og vågner glubende sulten, bliver jeg nødt til at give ham mælk først og så grød bagefter, ellers går han helt amok! Det går åbenbart ikke hurtigt nok med skeen :) Jeg har svært ved at finde en god rytme og balance mellem han får mælk og grød, har du et forslag til hvordan jeg kan få det til at fungere.
Et andet spørgsmål jeg har, er omkring tænder. Han spiser meget sine hænder og fingre og savler i et væk, og jeg tror jeg kan se noget hvidt. Kan de allerede være på vej? Og hvis de er, er der så noget jeg skal tage hensyn til?
På forhånd tak
Med venlig hilsen
Line