Brev:
Skemad og mælk - 5 mdr.
17. september 2008
Alder:
5 mdr.
Skemad og mælk - 5 mdr.
Hej Helen,
Nu er vores lille dreng allerede blevet 5 måneder og er rigtig godt i gang med skemaden. Og i den forbindelse har jeg et par spørgsmål. Som tidligere skrevet tager jeg udgangspunkt i SST bog og efterhånden kan han spise en hel portion grød af gangen, er det ok? Eller er det for meget? Og skal han have mælk (MME) efter hvert måltid? Typisk ser hans dag således ud
04-05: MME
08-09: MME – er netop i dag begyndt at tilbyde ham grød med topping + vand
12: Grød med topping eller grøntsagsmos (uden kartoffel) + vand
Tilbyder ham MME, når han puttes til eftermiddagslur. Hvis vi går en tur efter frokosten tilbyder jeg ham allerede MME dér.
15-16: Frugtmos (½dl) + MME
18-1830. Kartoffelmos med grøntsag + vand
Hvis han stadig er oppe, når vi spiser aftensmad får han en agurkestav eller lign.
1930-20: MME eller vælling og puttes til natten
Til morgenmad, frokost og aftensmad spiser han gerne 1-1½ dl. Jeg er i tvivl om han får nok MME.
På forhånd tak.
Udenlandskdanskeren