Brev:
Hendes afføring har ændret sig igen
30. marts 2004
Alder:
3 mdr.
Hendes afføring har ændret sig igen
Hej
Tak for en rigtig god brevkasse, det har været helt uundværligt for mig.
Jeg har før skrevet til dig og har nu brug for din vurdering igen. jeg ved godt at det er svært at svare, når du ikke kan se hvad der foregår, men jeg vil prøve at beskrive det så godt som muligt.
Anne er født 1 mdr for tidligt. Hun spiser ikke særlig længe ad gangen og tager ca 100 g på om ugen, de sidste 2 mdr. Hun vejede 2300 g ved fødslen og vejer idag 5200 g.
Jeg har som tidligere nævnt prøvet alt det du har foreslået, men det hjælper ikke. Min læge er godt tilfreds med Anne, han siger at det er hendes mønster.
Nu kommer så spørgsmålet, som jeg også har stillet før, hendes afføring har altså ændret sig igen. Det er stadig helt grønt,(det har der været siden hun var 1 mdr, måske kan det være de jerndråber hun får), men det er overhovedet ikke tyndt mere. Det har samme konstistens som tandpasta, måske en anelse tyndere og kommer rent faktisk ud som pølser, hun har ikke ondt når det kommer, ca 2 gange om ugen.
Er det normalt at afføringen er så fast, når hun kun får modermælk?
Jeg har været ved lægen med en ble, men den var 2 dage gammel, så det var svært for ham at se farve og konsistens, han havde ikke nogle kommentarer til det, for farven havde ændret sig til det gule, hvilket er meget normalt.