Svar: Hvor høj tror du jeg bliver?

9. juni 2004

Kategori:
Alder:
12 år

OBS: Dette svar er mere end 3 år gammelt. Det har i mange tilfælde ingen betydning for svarets gyldighed. Dog kan der været kommet nye retningslinier og anbefalinger på området. Du kan sandsynligvis finde mere aktuelle svar om emnet ved at bruge søgefunktionen eller ved at læse videre under Unge.

Hej med dig:o)

Det er meget svært for mig at sige hvor høj du bliver. Det afhænder blandt andet af om du er kommet i puberteten, om du f.eks. har fået menstruation?

På din skole er der også en sundhedsplejerske. Hun har din journal liggende fra du gik i de små klasser og her har hun tegnet din højde ind på en kurve.

Hvis jeg var dig ville jeg kigge forbi hendes kontor og spørge om du kan blive målt og om hun kan vise dig kurven og derudfra fortælle dig hvor høj du ca. bliver.

Forøvrigt vil jeg sige at du skal være stolt af din højde, også selv om nogen måske driller med at du er så høj. En høj pige er en flot pige, så husk at ranke ryggen:o)

Med venlig hilsen

Helen Lyng Hansen

sundhedsplejerske

Annonce

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Annonce

Viden om børn:

Tisser i sengen

Over 13 % af danske børn har problemer med at tisse i sengen. Det svarer til, at tre elever i en almindelig folkeskoleklasse oplever en forstyrret nattesøvn med vådt nattøj og sengetøj.

Man ved at de fleste sengevædere er drenge og at tilstanden ofte er arvelig. Sengevædning er primært fysiologisk betinget og skyldes enten manglende produktion af det hormon, der styrer urinproduktionen eller for lille blære i forhold til barnets alder.

Langt de fleste børn vokser...

Læs mere i Babylex

Tommelfinger - sutte på

Allerede mens barnet ligger i mors mave under graviditeten, øver det sig i at sutte på finger. Derfor ser man ofte, at nyfødte og småbørn ligger og sutter på deres fingre - det har de også gjort inde i maven.

At sutte på tommelfinger har akkurat samme beroligende effekt som al anden sutten hos spædbørn. Suttebehovet er naturligt og må ikke undertrykkes, da det giver barnet en form for tryghed. Det er dog stadig vigtigt, at barnet får den tryghed og opmærksomhed, som det har...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Det kan ikke siges for mange gange. Din bog om barnets søvn er helt fantastisk og hver gang jeg læser i den giver den mig ro i stedet for at stresse over at mit barn ikke nødvendigvis sover 16-20 timer i døgnet i en alder af 3 mdr, som man læser mange andre steder.

Hilsen mor til pige på 3 måneder