Svar: Hvem er faren?
27. april 2023
Alder:
0 mdr.
Hej med dig
Tak for dit brev, det er rigtig godt, du skriver :)
Hvis du havde første dag i sidste menstruation den 11. marts, så er du omkring uge 6+4 nu og altså gravid i uge 7. Det betyder, at du er blevet gravid omkring den 25. marts (og ikke den 25. februar). Det burde derfor være din kæreste, der er far til barnet.
Det betyder, at du skal regne med, at du har termin omkring den 16. december. Når du på et tidspunkt bliver scannet, så vil man naturligt kunne fastsætte din termin langt mere præcist.
Hvis det viser sig, at du er en måned længere henne, end du regner med, så er der meget stor sandsynlighed for, at du er blevet gravid omkring den 25. februar. Det betyder, at du så vil få en terminsdato, der hedder ca. 18. november, og at du har haft første dag i sidste menstruation omkring 11. februar (hvis du har en 28 dages cyklus).
Stort knus med på vejen herfra :)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske