Graviditet, sex, p-piller, 15 år

28. februar 2006

Kategori:
Alder:
15 år

Graviditet, sex, p-piller, 15 år

Hej!

Jeg er en pige på 15 år, og er ikke sikker på om jeg er gravid. Vil meget gerne have lov til at stille nogle spørgsmål.

1. Hvor gammel skal man være før det er lovligt at have sex/få et barn?

2. Mig om min kæreste prøvede at have sex, men han kunne ikke få den op i mig... Vil bare vide om det er noget jeg kan blive gravid af?

3. Kan jeg få p-piller uden mine forældre får noget af vide om det?

4. Hvis jeg er ...

Annonce

... gravid, vil jeg gerne beholde barnet. Men vil gerne flytte hjemmefra hvis det er muligt, for har mange familieproblemer, men jeg ved ikke om det er en mulighed?

5. Jeg har goth stil og det samme har min kæreste. Er det noget som måske kan påvirke barnet?

Jeg vil stadig være 15 år, når eller hvis barnet bliver født

Jeg håber du kan svare på mine spørgsmål, eller måske sende mig videre til en som kan?

På forhånd tak
K

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Annonce

Viden om børn:

Amning

Sundhedsstyrelsen anbefaler at børn ammes sålænge som muligt. Helst fuldt ud til de er 6 måneder gamle og delvist frem til 12 måneders alderen eller længere, hvis mor og barn ønsker det.

Brystmælk er nøje afstemt til barnets forskellige behov og modermælk indeholder vigtige antistoffer, som beskytter det lille barn mod infektioner. Det tager tid at etablere en amning, for de fleste tager det ca. tre uger, men der kan gå op til 6 uger før mælkemængden har afstemt sig efter barnets...

Læs mere i Babylex

Morgenmad og børn

Børn har brug for et solidt morgenmåltid, efter at have sovet en hel nat, og så de har energi og overskud til at lege, lære og udvikles hele dagen. Det betyder, at f.eks. en portion yoghurt ofte ikke vil være nok.

Til børn i alderen 1-2 år kan du f.eks. give:
- Havregrød, øllebrød eller anden type af grød. Gerne med lidt frisk frugt og bær.
- A38, tykmælk eller neutral letmælksyoghurt med rugbrødsdrys eller havregryn.
- Grovbrød, grovere boller f.eks....

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tak for altid lange og fyldestgørende svar.

Lone og Claus fra København