Hvad kan jeg få af hjælp?

13. juli 2004

Kategori:
Alder:
17 år

Hvad kan jeg få af hjælp?

Jeg er en pige på 17 der er blevet gravid. Er snart i 5 måned.
Jeg har en masse spørgsmål omkring hvad der er at få af hjælp ude fra, her tænker jeg økonomisk, og hjælp til barnevogn, ting, tøj mm.

Hvor længe kan jeg gå på barsel, hvad kan jeg få af hjælp ude fra økonomisk.

Jeg bor hjemme i øjeblikket det vil sige, at jeg sådan set kun har adresse der, for jeg forsøger på "at give slip" hjemmefra i min kærestes lejlighed. Vi har snakket om at flytte permenent sammen og er også skrevet op ...

Annonce

... til en bolig, men den kan vi først få, når jeg har født, da det er nybyggerri.

Min kæreste har arbejde med en god økonomi, der tænker jeg lønmæssigt og gæld. Jeg selv har ingen indtægt, det vil sige at det har jeg sådan set lige nu, da jeg går på en pro. skole (for også at tjene lidt penge til det nye barn.) hvor jeg får SU penge. Jeg har ingen uddannelse og skal først igang med den når jeg ikke længere kan gå på barsel.

Håber du kan hjælpe mig med disse spørgsmål.
på forhånd tak.

Knus Moderen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Annonce

Viden om børn:

Udvikling - børn

Børns motoriske udvikling er forskellig, men du kan bruge følgende rettesnor:

1 mdr.: Barnet prøver at løfte hovedet fra underlaget, når det ligger på maven

2-3 mdr.: Støtter på underarmene og løfter hoved og bryst fra underlaget.

4 mdr.: Kan selv holde hovedet i siddende stilling. Begynder at trille rundt fra mave til ryg. Rækker ud efter ting.

5 mdr.: Hvis barnet får hjælp til at sidde op, vil det sidde med rank ryg og hovedet i fin...

Læs mere i Babylex

Sko

Det er vigtigt at barnets muskulatur i fødderne får mulighed for at udvikle sig rigtigt. Dette gøres bedst, hvis barnet får lov til at gå så meget som muligt på bare fødder.

Som hovedregel har børn ikke brug for sko, før de begynder at rejse sig og gå rundt. Når barnet skal have sin første sko, er det vigtigt at skoen er blød og passer til barnets fod. Der bør være en fast hælkappe og skoen bør ikke være så stor, at barnet risikerer at glide frem i den. Hvis foden glider, er...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Først og fremmest tak for at du er til.

Det føles som en dejlig livline at have dig og din hjemmeside, når man er usikker på ting og sager. Man vil jo så gerne gøre alt godt for sit barn:-)

Mor til dreng på 5 måneder