Svar: Hvad kan jeg få af hjælp?
13. juli 2004
Alder:
17 år
Kære kommende mor
Du skal ringe til kommunen og bede om at komme til at tale med en socialrådgiver. Alle har en socialrådgiver som kan hjælpe i netop situationer som din. Han/hun ved præcist hvad hjælp du kan få og kan også hjælpe dig med at søge forskellige ting, boligsikring osv.
Det vil være en god idé hvis du fik en tid, så I havde tid til at tale sammen om det hele og det ville være godt, hvis din kæreste eller en af dine forældre kunne tage med. Når man er flere til at lytte, så er man også flere til at huske hvad der er blevet sagt.
Derudover så vil jeg foreslå dig at kontakte sundhedsplejersken, som ofte gerne kommer forbi til et graviditetsbesøg, når I nærmer jer terminsdato.
Rigtig meget held og lykke med det hele. Også et knus til dig. Og selvfølgelig et stort tillykke med graviditeten:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske