Kan min søn være autist?

1. oktober 2023

Kategori:
Alder:
7 mdr.

Kan min søn være autist?

Kære Helen

Jeg er en bekymret mor.

Min søn rokker frem og tilbage i kravlestilling og har gjort det lige siden, han kunne stå på alle fire.
Han gør det hver dag på alle tidspunkter i døgnet. Det er allerværst når han er træt, hvor han kan blive ved i få minutter - er han overtræt kan han gøre det så længe at han tilsidst falder med hovedet i ned madrassen.
Om dagen gør han det når han er glad fx når der bliver spillet musik.

Jeg troede det var normalt at babyer gik og rokkede, self i hver deres grad. Men efter at ha’ læst om det på de amerikanske hjemmesider, har jeg næsten overbevist mig selv om, at min søn er autist.
Og det hjælper da ikke på min bekymring, at min søn stadig ikke reagerer på sit navn. Han ...

Annonce

... reagerer i hvertfald ikke altid på det men kan jeg forvente at han kan sit navn når jeg også har kaldt ham alt muligt andet frem til 6 mdr?

I dag er min søn 7 måneder, han begyndte og kravle, da han var 6,5 mdr. Vi ser ham som en glad og nysgerrig dreng. Han kravler rundt, rejser sig op af møbler, smiler og pludre. Elsker musik i følge læge og sp er hans øjenkontakt fin og aldersvarende.
Han sover dog uroligt om natten og skal helst vugges i søvn, sådan har det dog ikke altid været. Han er begyndt og vågne om natten og græde, vi mistænker tænder evt mave, da han prutter.

Jeg er i tvivl om jeg skal tage kontakt til lægen eller bare nyde min søn - hvad tænker du? Kan min søn være autist?

Kærlig hilsen
En bekymret mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

28. juni 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Baby behov for ekstra væske i varmen?

Kære Helen Vores dreng er nu 5.5 måned gammel og får fuld flaske. De...

26. juni 2024 | Sygdom | 5 mdr.

Psykisk reaktion på vaccine?

Kære Helen Tak for dit uddybende svar ang. min søns søvnproblemer. Han sover...

21. juni 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Hvordan får baby jern nok?

Kære Helen Så vender jeg tilbage :) Vi har fået en efternøler her i...

18. juni 2024 | Udstyr | 6 mdr.

Tudkop - ja eller nej?

Hej Helen Tusind tak for dit svar omkring overgangen fra flaske til kop. Jeg...

17. juni 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Fra flaske til kop og spisetid

Kære Helen. Min søn er nu 6.5 mdr. gammel, og jeg kan ikke forstå, hvorfor...

Annonce

Viden om børn:

Kostfibre og børn

Det lille barn kan få diarré og løs afføring af at få for mange kostfibre. Især hvis barnet spiser grød og brød med hele kerner, eller rå grøntsager og meget frugt, kan barnet få for mange kostfibre.

Små børn må gene spise fuldkorn, men det anbefales, at de også spiser andre kornprodukter, da de let kan få for meget kostfiber. Når barnet i 8 måneders alderen begynder at spise brød, så bør ca. halvdelen af brødet være rugbrød og fuldkornshvedebrød og resten varieres mellem hvidt...

Læs mere i Babylex

Barselshvile

Førhen i tiden var kvinder som lige havde født indlagt på sygehuset i flere dagen inden de kom hjem. I dag kommer man hjem så snart man har lyst og føler sig parat til det og det sker også at man kommer hjem før man som mor egentlig føler sig helt parat ... Det er mere og mere almindeligt at gå hjem allerede få timer efter fødslen.

Når man går tidligt hjem, så vil det være rigtig godt at den nybagte far har mulighed for at tage nogle dage fri, så den lille nye familie kan lære...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen, Det er simpelthen så dejligt at jeg har fundet dig på nettet.. Dig kan jeg skrive til med alle mine tanker og udfordringer, og så får jeg et fornuftigt og brugbart svar – tak!!!