Brev:
Kan min søn være autist?
1. oktober 2023
Alder:
7 mdr.
Kan min søn være autist?
Kære Helen
Jeg er en bekymret mor.
Min søn rokker frem og tilbage i kravlestilling og har gjort det lige siden, han kunne stå på alle fire.
Han gør det hver dag på alle tidspunkter i døgnet. Det er allerværst når han er træt, hvor han kan blive ved i få minutter - er han overtræt kan han gøre det så længe at han tilsidst falder med hovedet i ned madrassen.
Om dagen gør han det når han er glad fx når der bliver spillet musik.
Jeg troede det var normalt at babyer gik og rokkede, self i hver deres grad. Men efter at ha’ læst om det på de amerikanske hjemmesider, har jeg næsten overbevist mig selv om, at min søn er autist.
Og det hjælper da ikke på min bekymring, at min søn stadig ikke reagerer på sit navn. Han reagerer i hvertfald ikke altid på det men kan jeg forvente at han kan sit navn når jeg også har kaldt ham alt muligt andet frem til 6 mdr?
I dag er min søn 7 måneder, han begyndte og kravle, da han var 6,5 mdr. Vi ser ham som en glad og nysgerrig dreng. Han kravler rundt, rejser sig op af møbler, smiler og pludre. Elsker musik i følge læge og sp er hans øjenkontakt fin og aldersvarende.
Han sover dog uroligt om natten og skal helst vugges i søvn, sådan har det dog ikke altid været. Han er begyndt og vågne om natten og græde, vi mistænker tænder evt mave, da han prutter.
Jeg er i tvivl om jeg skal tage kontakt til lægen eller bare nyde min søn - hvad tænker du? Kan min søn være autist?
Kærlig hilsen
En bekymret mor