Brev:
Tryg tilknytning eller ej?
7. oktober 2022
Alder:
11 mdr.
Tryg tilknytning eller ej?
Hej Helen
Vi har i tidligere skrevet om, at min nervøsitet mht. at min datter skal hjemmepasses i to måneder af far og bedsteforældre (pga. pladsmangel på institution i kommune, og opstart af arbejde).
Jeg startede på arbejde i mandags, og den lille er blevet passet af min mor den ene dag og min mands forældre den anden dag (resten af dagen med min mand), og den er simpelhen gået så gået! Hun har hverken grædt eller noget som helst - hun har spist og sovet som hun skal. Jeg er SÅ glad for, at det er gået over alt forventning. MEN jeg sidder alligevel med en lidt dum følelse i kroppen.
Hvorfor reagerer hun ikke på, at jeg lige pludselig er væk? Hun er blevet glad hver gang, jeg er kommet hjem igen - men siger absolut ingenting til at jeg går om morgenen. Er det bare fordi, at hun er helt tryg ved min mor og svigerforældre? Og er den bare mig, der ligger for meget i det? For det er vel kun positivt, at hun ikke siger noget til det.
Vi får hende passet i vores hjem, fordi vi tænker at det tryggest for hende - her er alt hendes legetøj, hendes seng mm.
Og sikke en fest det er, at komme hjem - hun strækker armene ud efter mig og spjætter med benene af glæde 😊
Hilsen moren, der måske overtænker