Brev:
Vågentid - 2 mdr.
15. august 2022
Alder:
2 mdr.
Vågentid - 2 mdr.
Hej Helen,
Min søn er nu 8 uger gammel.
Vi plejer altid at starte med amning efter lur, så pusle og derefter en form for aktivitet (mavetid, synge, pludre eller lignende). Så slutter vi igen af med amning og han lægges til at sove i slyngevuggen eller falder i søvn hos mig. Det er desværre endnu ikke lykkedes at han falder i søvn andetsteds, trods dine gode råd.
Mit spørgsmål handler om, hvor lang tid han “må”/bør være vågen mellem lurene? Han gylper en hel del - især for tiden. Måske pga. varmen. Jeg kan forstå, at det er godt at sidde oprejst 20-30 minutter efter amningen. Det synes jeg bare lyder af meget, hvor pusle og aktivitet så skal vente (selvom vi selvfølgelig ville bruge tiden på at snakke og have kontakt så)..... Han bøvser desværre sjældent og når han gør, virker det ikke til at gøre den store forskel ift. gylp..
Herudover vil jeg høre, om du ideer til, hvad man kan lave med de små for at aktivere og stimulere? Jeg kan læse i “Helens babydagbog” at rangle nu kan introduceres. Det havde jeg ikke selv tænkt på.
Slutteligt vil jeg høre, om det er normalt, at han har flere lange “snakke” med andre end mig. Jeg føler at han hurtigt kommer i tanke om, at det er mor med brysterne, og så vil han hellere derhen end at sidde i mine arme og snakke.
Med venlig hilsen