4 dage væk fra 1 årige datter

5. maj 2022

Kategori:
Alder:
12 mdr.

4 dage væk fra 1 årige datter

Kære Helen.

Næste lørdag rejser jeg 4 dage væk syd på med en veninde. Da rejsen blev bestilt for 4 mdr siddn var det en nem beslutning. Sol, venindehygge og break. Men nu nærmere tiden sig.

Min datter er lige blevet 1 år og min første tanke er “hvad nu hvis hun har glemt mig eller føler sig svigtet af mig. Kalder på mig, savner mig og tror jeg har forladt hende”. Tanken giver mig ondt i hjertet og tårer i øjnene.

Hun vil heldigvis være i vuggestue og far er der alle dage.
Jeg kan nok godt håndtere mit savn, fordi jeg kender mine følelser, og har fornemmelse af tid og ved jeg aldrig ville ...

Annonce

... forlade hende. Men jeg kender ikke hendes tanker der går igennem en 1 årige.

Mine spørgsmål lyder:

Kan min kæreste / hendes far gøre noget når mor her skal på tøsetur, som måske hjælper på hendes forståelse af min ikke tilstedeværelse?

Skal man FaceTime eller forvirrer det mere end det gavner?

Jeg lander en onsdag og min tanke var at hente hende fra vuggestuen der, men kan det gøre hende mere forvirret efter 4 dage hvor hun ikke har set mig, og burde jeg først tage “i mod” hende derhjemme og far så skulle hente ?

Håber du ved hvor mine tanker og spørgsmål fører hen :)

Bedste hilsner
Mette

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

Annonce

Viden om børn:

Kosttilskud - børn

Følgende kosttilskud anbefales til børn:

- D-vitamin tilskud gives til alle børn i alder 0-4 år. Der gives 10 mikrogram dagligt. Børn med mørk hud og/eller børn, som går klædt, så kroppen er tildækket om sommeren skal forsætte med D-vitamin gennem hele barndommen/livet.

- Calcium gives til børn, der har mælkeallergi eller til børn, hvor forældrene ikke ønsker at give deres barn mælkeprodukter. Der gives 500 mg dagligt fra 1 års alderen.

- Jerntilskud...

Læs mere i Babylex

Børneeksem

Børneeksem hedder også atopisk eksem eller dermatitis. Barnet får meget tør hud og hos de små børn kan eksemet sidde over alt på kroppen. Hos de lidt større børn sidder eksemen ofte i albuebøjninger og knæhaser.

Atopisk eksem kaldes børneeksem fordi det stort set kun rammer børn og ofte starter indenfor det første leveår. Hvis barnet har meget eksem og er generet af dette, vil det altid være en god idé at få barnet undersøgt, for at afklare om eksemen skulle hænge sammen med...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Dette er mit første brev til dig - men mærkeligt nok, så har det ikke været muligt for mig at finde svaret i hverken bøger eller ved søgning på nettet, så jeg håber, at du kan gøre mig klogere.

På forhånd tak, Emilies mor