Brev:
4 dage væk fra 1 årige datter
5. maj 2022
Alder:
12 mdr.
4 dage væk fra 1 årige datter
Kære Helen.
Næste lørdag rejser jeg 4 dage væk syd på med en veninde. Da rejsen blev bestilt for 4 mdr siddn var det en nem beslutning. Sol, venindehygge og break. Men nu nærmere tiden sig.
Min datter er lige blevet 1 år og min første tanke er “hvad nu hvis hun har glemt mig eller føler sig svigtet af mig. Kalder på mig, savner mig og tror jeg har forladt hende”. Tanken giver mig ondt i hjertet og tårer i øjnene.
Hun vil heldigvis være i vuggestue og far er der alle dage.
Jeg kan nok godt håndtere mit savn, fordi jeg kender mine følelser, og har fornemmelse af tid og ved jeg aldrig ville forlade hende. Men jeg kender ikke hendes tanker der går igennem en 1 årige.
Mine spørgsmål lyder:
Kan min kæreste / hendes far gøre noget når mor her skal på tøsetur, som måske hjælper på hendes forståelse af min ikke tilstedeværelse?
Skal man FaceTime eller forvirrer det mere end det gavner?
Jeg lander en onsdag og min tanke var at hente hende fra vuggestuen der, men kan det gøre hende mere forvirret efter 4 dage hvor hun ikke har set mig, og burde jeg først tage “i mod” hende derhjemme og far så skulle hente ?
Håber du ved hvor mine tanker og spørgsmål fører hen :)
Bedste hilsner
Mette