Brev:
Nervøs mor når baby kløjs i maden
24. februar 2022
Alder:
6 mdr.
Nervøs mor når baby kløjs i maden
Kære Helen
Jeg har en dreng på 6 måneder som er godt igang med skemad - vi prøver også at sørge for, at han altid har noget i hånden han kan udforske ved måltiderne.
Han er nysgerrig nok på at putte mad i munden som han har i hånden - dog syntes jeg at han bider store stykker af (kogte gulerødder, kogt broccoli, kogt æble eller pære osv) og han tygger det dårligt og forsøger bare på at sluge det.
Jeg vil rigtig gerne havde is i maven og ikke blive nervøs når han kløjser i maden og nogen gange dårligt kan hoste det op. Jeg har allerede haft ham oppe med hovedet ned af flere gange, da det ligner han ikke engang kan hoste. Jeg bliver næsten angst jo flere gange det sker.
Hvordan kommer jeg af med angsten for at min søn bliver kvalt? Jeg føler mig meget alene med de her bekymringer, selvom de sikkert er meget almindelige.
Med venlig hilsen
En pylret mor