Tryghed hos mor

8. januar 2021

Kategori:
Alder:
2 mdr.

Tryghed hos mor

Hej Helen

Jeg ammer min dejlige søn på 2 måneder, som fungerer rigtig fint (han får dog en aftenflaske engang imellem).

Min undring er, at han kan ikke finde ro til bare at ligge på mig - det virker som om han altid søger efter brystet, selvom han er mæt. Når han ligger på sin far, møvrer han også med ben og arme og kan heller ikke finde ro. Ligger vi ham i babynesten eller liften med sut finder han hurtigt ro.

Jeg oplever flere mødre hvis børn har brug for trygheden ved at ligge hos mor, og derfor undrer det mig, at han ...

Annonce

... ikke virker til at føle tryghed medmindre det er ved brystet?

Generelt har vi rigtig god kontakt. Han er en smilende og pludrende dreng med masser af kræfter og energi. Motorisk er han også rigtig godt med.
Han vil gerne sidde hos mig med ryggen til min mave, så længe han er oprejst.

Om natten falder han altid i søvn i mine arme når vi ammer, og så bærer jeg ham over i liften, hvor han sover rigtig godt.

Skal jeg bare være glad for at jeg har et barn der nyder for det meste at ligge selv?

Venlig hilsen
Den bekymrede mor :-)

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

7. januar 2024 | Kost og ernæring | 2 mdr.

Flaskegivning liggende

Hej Helen Rigtig godt nytår til dig og din familie! Nu er det blevet min tur...

Annonce

Viden om børn:

Ammestillinger

Prøv dig frem med forskellige ammestillinger. Du kommer til at bruge mange timer på at amme og derfor er det vigtigt, at du gør dig det så behageligt som muligt.

Det er godt, hvis du kan hvile dig samtidig med at du ammer barnet og det er vigtigt, at du slapper af og ikke spænder i kroppen, hvis mælken skal løbe frit.

Sørg for god støtte til ryg og arme, når du sidder op, så du ikke får spændinger i skuldrene. Sid i en god stol, brug evt. puder i forskellige...

Læs mere i Babylex

Pusleplads til baby

Der er flere tusinde gange, du skal skifte dit barn, hvis det bruger ble i ca. tre år. Sørg derfor for at indrette en god pusleplads - altså et sted hvor barnet ligger trygt og godt, og hvor du ikke får ondt i ryggen af de mange bleskift.

- Sørg for at puslepladsen passer i højden til den person, som hyppigst skifter barnet.

- Sørg for at have alt, hvad du skal bruge inden for rækkevidde. Når dit barn ligger på puslebordet, må du af sikkerhedshensyn ikke gå fra...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Jeg har længe fulgt med i din brevkasse og har selv fået hjælp til mange "problemer" fra dine svar til andre! Du har været en stor hjælp uden du har vidst det ...!

Bedste hilsner
Sanne mor til dreng på 8 måneder