Brev:
Tryghed hos mor
8. januar 2021
Alder:
2 mdr.
Tryghed hos mor
Hej Helen
Jeg ammer min dejlige søn på 2 måneder, som fungerer rigtig fint (han får dog en aftenflaske engang imellem).
Min undring er, at han kan ikke finde ro til bare at ligge på mig - det virker som om han altid søger efter brystet, selvom han er mæt. Når han ligger på sin far, møvrer han også med ben og arme og kan heller ikke finde ro. Ligger vi ham i babynesten eller liften med sut finder han hurtigt ro.
Jeg oplever flere mødre hvis børn har brug for trygheden ved at ligge hos mor, og derfor undrer det mig, at han ikke virker til at føle tryghed medmindre det er ved brystet?
Generelt har vi rigtig god kontakt. Han er en smilende og pludrende dreng med masser af kræfter og energi. Motorisk er han også rigtig godt med.
Han vil gerne sidde hos mig med ryggen til min mave, så længe han er oprejst.
Om natten falder han altid i søvn i mine arme når vi ammer, og så bærer jeg ham over i liften, hvor han sover rigtig godt.
Skal jeg bare være glad for at jeg har et barn der nyder for det meste at ligge selv?
Venlig hilsen
Den bekymrede mor :-)