Brev:
Ændring i adfærd - 4 mdr.
2. januar 2021
Alder:
4 mdr.
Ændring i adfærd - 4 mdr.
Hej Helen :)
Jeg skriver til dig da jeg synes (som overskriften siger) at min datter har ændret adfærd! Har hørt mange sige at det nok bare er hendes alder, tigerspring eller tænder der er på vej. Men nu vil jeg gerne høre din mening!
En hurtig gennemgang af min datter: Hun bliver 4 mdr på mandag, d.4 jan. Hun vejede 3330g  ved fødslen og målte 52 cm! Hun tog allerede 700g på 2.uge og derfra 300g om ugen. Sidst sundhedsplejersken var her (baby 7 uger) vejede hun 6,2 og målte 62.
Her begynder mine bekymringer så:
Idag vejer hun "kun" 7,7 og måler 64,5 hvilket betyder hun er stagneret! Hun har selvfølgelig stadig en god vægt, men er faldet en kurve! Er det okay??
Hun har altid spist meget hurtigt, men synes hun virkelig er begyndt at klatspise om dagen på det sidste. Hun er svær at holde ved brystet, alt andet er spændende, og jeg kan kun ligge ned og amme hende for tiden! Hun gider slet ikke andet, så svajer hun og brokker sig.
Hun har næsten fra fødslen sovet igennem, hvor hun hver nat sov 7-8 timer I streg, og herefter 3-4 timer igen! Men det har ud af det blå ændret sig markant! Faktisk lige efter hendes 3.måneders vaccination.(8.december)
Hun sover højest 3 timer I streg nu, typisk starten af aften, også resten af natten 2 timer, hvor hun skal ammes hver gang. Hun sover SÅ uroligt! Kaster hovedet fra side til side, sparker med arme og ben, og små græder lidt i søvne ret tit!
Hvad kan denne ændring skyldes!?
Om dagen fra 6 -18 har hun altid kun sovet 40 min af gangen ca 4x og det gør hun stadig! Jeg kan simpelthen ikke få hende videre i søvnen. Har prøvet ALT! Så det har jeg ligesom bare accepteret, og hun har fungeret fint med det indtil nu!
Nu bliver hun rigtig hurtigt træt synes jeg! Hun kan nogengange allerede sove efter 1 time, hvor hun gaber og klør sig i øjnene!
Hendes aktiv legetid er blevet meget til enten brokke tid eller stille tid! Hun er ikke ulykkelig, men mere irriteret og er ikke helt så interesseret i hendes legetøj! Hun laver hele tiden en lyd som jeg synes lyder som brok! (Lukket mund hvor hun presser fra halsen) Hun kan sagtens smile meget og sidde lidt med en rangle, men ikke mere end 2 min. Hun vil gerne ligge på maven, men efter 5 min brokker hun sig igen, hvor det ligner det enten bliver for hårdt eller hun ikke kan det hun gerne vil!
Jeg snakker meget med hende og tumler med hende, og går rundt med hende! Hun er nemlig begyndt at græde/brokke sig ligeså snart jeg ligger hende på legemåtten eller puslebordet! Ved ikke om hun er bange for jeg går igen??
Hun har altid været rigtig glad og grint, snakket og skrålet glad, men det er forsvundet lidt :( og det bekymrer mig !!
Håber du har fået et nogenlunde overblik, og håber du kan hjælpe mig lidt på vej!
Med venlig hilsen
An