Brev:
Baby vil ikke ligge på puslebordet
1. september 2020
Alder:
9 mdr.
Baby vil ikke ligge på puslebordet
Kære Helen,
Vores pige på 9 måneder har de sidste par måneder (efter hun lærte at vende sig og kravle og stille sig op af ting) slet ikke haft tålmodighed til at blive skiftet / få tøj på / få børstet tænder eller lignende, som vi plejer at gøre på puslebordet - det er altså åbenbart alt for kedeligt, der skal ske noget andet ;)
Så det er faktisk blevet ret besværligt, og det ender med at tage meget længere tid, fordi hun vender sig om og vil op at stå med det samme, når man har lagt hende ned...Hun kan lige akkurat ligge stille længe nok, hvis hun får noget nyt og spændende at holde (legetøj / en ble / en æske eller hvad som helst, blot skal det være noget hun ikke har set for mange gange før). Vi har en uro hængende over puslebordet, men hun vil op at stå, række op og have fat i den i stedet for at ligge og kigge på den ;)
Kan godt huske samme situation fra da storesøster var i den alder, og det går jo over igen, men kan ikke rigtigt huske hvor lang tid den periode varede...
Indimellem bruger vi buksebleer, fordi de trods alt er lidt hurtigere at få på (og det kan gøres, hvis hun sidder op eller står op af os), men hun er jo trods alt stadig nødt til at ligge ned når hun skal vaskes, have nyt tøj på osv. Er der noget godt trick??
Med venlig hilsen
L.