Brev:
Aftenro og hidsighed
23. maj 2020
Alder:
8 mdr.
Aftenro og hidsighed
Kære Helen,
Jeg skrev for nogen tid siden og fik rigtig gode og brugbare svar. Nu har min kæreste og jeg igen brug for din assistance ift. vores søn, Lasse.
1. Lasse er meget energisk - han er konstant i bevægelse, når han er vågen. Det er jo dejligt. Vores problem er, at han har enormt svært ved at finde ro om aftnen, når han skal sove. Det er som om, at han skal rode rundt og igennem en større skrigetur, før at han til sidst vælter omkuld af træthed. Vi følger de gængse råd med at gøre det kedeligt, lader ham krutte af i sengen, synger osv. Han er tydeligt træt, men som sagt kan han ikke finde ro.
Hvad gør vi bedst her?
2. Når Lasse er frustreret, skriger han. Han virker meget hidsig, eller viljestærk for nu at tænke det mere positivt. Vi tænker, om vi på en eller anden måde kan hjælpe ham ift. hans hidsighed? Så han "vælger en anden bane" eller strategi? Vi forsøger at tale roligt og berolige, aflede ham, sætte ord på hans følelser med ham osv. Men vi tænker, hvad gør vi bedst for at hjælpe ham til at blive mere rolig, så han vælger noget, der er rarere end hidsighed og skrigeture?
På forhånd stor tak :)
De bedste hilsner
Lasses mor