Brev:
Bider, kradser, niver
6. april 2020
Alder:
9 mdr.
Bider, kradser, niver
Hej Helen.
Min søn på 9 mdr. bider, kradser og niver helt enormt meget. Og det har han gjort i flere måneder synes jeg. Man kan ikke sætte sit ansigt tæt på hans, uden han langer ud efter en og tager hårdt fat/kradser i ansigtet.
Han bider også hvor end på kroppen han kan komme til det. Og han niver hårdt fat i armen når man sidder ved siden af ham og spiser fx. Han virker slet ikke sur eller frustreret når han gør det. Vi siger NEJ når han gør det og fjerner hans hånd. Prøver også med ae ae, men det siver ligesom ikke rigtigt ind. Hvis coronasituationen tillader det, starter han i vs om 3 uger, og så duer det da slet ikke med hans hårde behandling. Er der noget vi kan gøre ud over at fortsætte med at sige NEJ?
En andet spørgsmål er hvorfor han mon ikke kan sidde endnu. Han har kravlet i en måneds tid, og rejser sig op ad ting og går sidelæns når han holder ved bordkanten fx. Kan også skubbe trip trap stolen afsted, og virker i det hele taget stærk, men når jeg sætter ham på numsen på gulvet vælter han ud til siden, og begynder straks at kravle. Er der nogen babyer der bare ikke gider at sidde på numsen?
En sidste ting, han kan ikke lide mme. Jeg ammer ham inden hans anden middagslur og når han puttes til natten kl. 20 og det er egentlig det. Er det nok mælk?
Det går i øvrigt super godt med hans nattesøvn og rytme nu. Jeg sover nedenunder, og han sover i værelse med far, men i egen seng langt de fleste nætter, og far har nemt ved at trøste selvom han ikke kan amme ☺️.
Med venlig hilsen
Mor.